Menu
Badania rynkowe

Badania produktu, opakowań

Podstawowe cele badań:

  • Trafne odczytanie potrzeb klientów.
  • Dostosowanie produktów do oczekiwań klientów.
  • Podniesienie poziomu sprzedaży.

Badania te pozwalają między innymi rozstrzygnąć pytania:

  • Który produkt klient kupiłby najchętniej? W przypadku mediów, które programy są najchętniej oglądane?
  • Jaka nazwa produktu/programu najlepiej do niego pasuje?
  • Jaka nazwa produktu dobrze się kojarzy, łatwo zapada w pamięć?
  • Jak oceniane są programy ze względu na jakość realizacji, oprawę wizualną, wiarygodność przekazów, itp.?

Szczególną odmianą badania produktu są badania sensoryczne, i zwłaszcza badania smakowe.

Badania smakowe

Stawiamy tu dodatkowe pytania o same produkty. Badanie pozwoli ustalić:

  • Jakość sensoryczną produktu (wygląd, konsystencja, smak, zapach).
  • Pozytywne i negatywne cechy badanego produktu
  • Kierunek modyfikowania produktu w stronę lepszego dostosowania do potrzeb odbiorców.
  • Poziom akceptacji produktu – profil klienta.
  • Wybór najbardziej optymalnego produktu.
  • Określenie czynników wpływających na wybór produktu.
  • Pozycję badanego produktu w stosunku do produktu konkurencji.

Możemy odpowiedzieć na pytania:

  • Jakie komponenty produktu i w jakim natężeniu są szczególnie cenione przez różne typy konsumentów?
  • Co w bezpośredni sposób wpływa na ich decyzje zakupowe?