Menu
Badania rynkowe

Badanie popytu

Cele badań cen i popytu:

  • Określenie możliwości, oczekiwań i skłonności klientów do zakupu danego produktu lub usługi.
  • Ocena atrakcyjności produktu/usługi.
  • Przetestowanie różnych scenariuszy cenowych (test elastyczności cenowej popytu).
  • Testowanie cen produktu wraz z marką w kontekście innych marek konkurencyjnych.
  • Ustalenie optymalnej ceny dla produktu.
  • Oszacowanie wolumenu zakupu (jako sumy zakupów próbnych i zakupów powtarzanych).
  • Kształtowanie strategii cenowej firmy na tle działań konkurencji

 Wśród pytań, które można tu rozstrzygnąć są:

  • Jakie jest prawdopodobieństwo zakupu?
  • Kto jest w stanie zapłacić za produkty? Ile klienci są w stanie zapłacić za produkty?
  • Jak duża jest grupa, która jest zainteresowana naszą ofertą?
  • Jaka jest elastyczność cenowa produktu? Jaką cenę konsument zgodzi się zapłacić w danych warunkach za dany towar?
  • Jaka cena wydaje się niska/wysoka za dany produkt? A jaka jest zbyt wysoka (i nie akceptowalna), a jaka cena wydaje się zbyt niska (i może oznaczać niską jakość)?