Menu
Badania rynkowe

Badanie reklamy i mediów

Cele badań reklamy:

  • Zwiększenie efektywności działań reklamowych.
  • Dostosowanie reklam do oczekiwań klientów kluczowych dla firmy.

Wśród pytań, które można tu rozstrzygnąć są:

  • Jakie skojarzenia i stany emocjonalne budzi prezentowana reklama?
  • Czy hasło reklamowe przykuwa uwagę badanych, łatwo zapada w pamięć, zachęca do zainteresowania się produktem lub usługą, jest zrozumiałe?
  • Czy reklama wzbudza u klientów chęć nabycia produktu bądź usługi?

Celem badania witryn internetowych/mediów jest:

  • Stworzenie profilu użytkowników witryn/stacji radiowej/czasopisma.
  • Zebranie informacji o odbiorze i ocenie witryny przez jej użytkowników.
  • Sprawdzenie efektywności internetowych kampanii reklamowych.
  • Dostarczenie informacji pozwalających na opracowanie strategicznych decyzji.

Dzięki takim badaniom można dowiedzieć się między innymi:

  • Jaka grupa odbiorców odwiedza stronę/witrynę internetową/czyta czasopismo/słucha radia?
  • Jakie są mocne i słabe strony witryny/czasopisma/radiostacji?
  • Jakich informacji poszukują użytkownicy strony? Których z nich nie udaje się im odnaleźć?