Badania pracowników
Mogą obejmować różne obszary, od badania poziomu identyfikacji z firmą, oceny jakości pracy pracowników, poziom kompetencji (twardych i miękkich), potrzeby szkoleniowe pracowników po ocenę zmian jakości pracy pod wpływem prowadzonych działań naprawczych (np. badanie efektów szkoleniowych lub zmian organizacyjnych).
Cele badania poziomu identyfikacji z firmą:
- Wskazanie obszarów, wymagających usprawnienia pracy firmy.
- Podniesienie poziomu zaangażowania pracowników firmy.
- Możliwość wskazania źródeł konfliktów w firmie i sposobów zaradzenia im.
- Badanie pracowników wzmacnia poczucie przynależności do firmy i identyfikację z nią.
Badania pozwalają odpowiedzieć na takie pytania, jak:
- Jaki jest poziom lojalności wobec firmy (poziom utożsamiania się z firmą, gotowość do wysiłku na rzecz firmy, motywacja do pracy)?
- Jaki jest poziom zaangażowania pracowników (innowacyjność, pomysłowość, wkład w tworzenie dobrej atmosfery w miejscu pracy, umiejętność efektywnego wykonywania powierzonych czynności)?
- Jakie są potrzeby pracowników i poziom ich zaspokojenia?
- Jakie są relacje pracowników z kolegami i pracownikami (jakie są źródła konfliktów, jak te są rozwiązywane)?
- Jak oceniany jest sposób organizacji pracy i styl zarządzania? Czy komunikacja wewnątrz firmy jest efektywna?