Jak niedrogo przeprowadzić badanie opinii?

Dla wielu przedsiębiorców prawidłowo przeprowadzone badanie opinii klientów to doskonały sposób na przewagę nad konkurencja oraz korzyści finansowe. Jednak często wydaje się, że uzyskanie takich badań jest bardzo kosztowne i w niewielkich firmach może być nieopłacalne. Czy faktycznie tak jest? Otóż nie! Badanie rynku nie musi być drogie, warto jednak zastanowić się, w jaki sposób je przeprowadzić, aby nie wydać wielu pieniędzy, a przy tym uzyskać potrzebne informacje.

Jakie są sposoby na tanie badanie opinii?

Jeśli zastanawiamy się nad możliwie najtańszym sposobem badania rynku, warto rozważyć przełożenie funduszy na faktyczną wartość otrzymanych danych. Nie każdy sposób będzie idealny dla każdego przedsiębiorstwa. Badania ankietowe nie są kosztowne, ich koszt rozpoczyna się od 5 złotych za pojedynczą ankietę w firmach badawczych. W ten sposób możliwa jest obsługa dużych prób badawczych przy dosyć dużej szybkości i ekonomiczności całego przedsięwzięcia. Koszt ankiet telefonicznych i papierowych jest wyższy, ale ich cena zależy także od grupy docelowej i innych czynników, takich jak na przykład ilość pytań. 

A może badanie opinii online?

W ostatnich latach dużym zainteresowaniem cieszą się badania satysfakcji przeprowadzone przez internet, które są jedną z tańszych sposobów na pozyskanie danych. Nic dziwnego, ponieważ mają wiele zalet. Droga do grupy docelowej jest bardzo szybka, a opłacalność zdecydowanie większa w porównaniu do tradycyjnych metod. Respondenci zazwyczaj nie sugerują się innymi użytkownikami, a odpowiedzi są szczere, więc twórcy ankiet mogą zminimalizować margines błędu. Warto też zaznaczyć, że przy tych zaletach, badacze łatwo mogą oszczędzić swój czas, ponieważ badania można wysłać zainteresowanym osobom z dowolnego mobilnego urządzenia.