Jak znaleźć właściwych respondentów do ankiety online?
Ankiety przeprowadzane online, czyli przez internet są coraz bardziej popularnym sposobem na gromadzenie wartościowych informacji. Jednak przeprowadzenie jej nie jest proste. Aby można było powiedzieć, że ankieta dostarczyła odpowiednich informacji, konieczne jest wypełnienie kilku kwestii, czyli określenia konkretnych, właściwych pytań, wybór ich liczby oraz oczywiście znalezienie osób, które zgodzą się wziąć udział. Jednak, w jaki sposób ich znaleźć? Zapraszamy do zapoznania się z artykułem na ten temat.
Jak znaleźć właściwą grupę odbiorców ankiety?
Gdy ankieta internetowa jest już utworzona, warto zastanowić się nad tym, w jaki sposób skierować ją do odpowiednich osób. Dlaczego? W ten sposób odsetek odpowiedzi będzie wyższy, a wyniki bardziej satysfakcjonujące, reprezentatywne i bliskie prawdzie.
Jeśli działasz w dziedzinach związanych z e-commerce, zadanie pozyskiwania respondentów jest ułatwione, ponieważ warto wykorzystać różnorakie kanały, aby dotrzeć do zainteresowanych osób. Badanie marketingowe warto umieścić na stronie internetowej w formie atrakcyjnego wizualnie przycisku lub linka. Gdy klient dokonał zakupu lub przesłał wiadomość, warto podzielić się z nim informacją o możliwości pozostawienia opinii w ankiecie. Można to zrobić na przykład w stopce maila lub na stronie z podziękowaniem za transakcję. Niezastąpione są także media społecznościowe i fora tematyczne, za sprawą których można zaprosić ludzi do uczestnictwa.
O czym warto pamiętać?
Sukcesem jest sytuacja, gdy respondent nie tylko otworzy ankietę online, ale również wypełni ją do końca. Aby nikt nie opuszczał ankiety przed ostatnim pytaniem, warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Istotna jest szybkość ładowania się stron z pytaniami, obecność paska postępu i oczywiście długość ankiety.