Mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Badania społeczne

osoba robiąca notatki

Jesteśmy wykwalifikowanych zespołem badawczym – oferującym kompleksową realizację badań społecznych. Wykorzystując nowatorskie, skuteczne metody naukowe jesteśmy w stanie odkryć potrzeby oraz zwyczaje społeczne – jednocześnie wyjaśnić prawidłowości towarzyszące życiu społecznemu. Nasza praca polega na interpretacji zbiorowego zachowania poszczególnych grup społecznych poprzez skrupulatną obserwację, tworzenie wniosków oraz teorii. Cały proces badawczy przebiega w kilku etapach:

  • I – zebranie niezbędnych informacji od podmiotu zlecającego badanie;
  • II – sformułowanie pytań, na które musimy odpowiedzieć w trakcie prowadzonego badania oraz opracowanie hipotez badawczych;
  • III – dobór odpowiedniej metody badawczej;
  • IV – identyfikacja jednostek podlegających badaniu i określenie liczby osób objętych całym procesem badawczym;
  • V – zebranie, porządkowanie i analiza zebranych danych;
  • VI – przygotowanie sprawozdania z uzyskanych wyników oraz ewentualnej strategii działania.

 

Rodzaje badań społecznych

Wśród realizowanych przez nas badań społecznych wyróżniamy badania:

  • badanie opinii społecznej - badanie nastrojów, postaw i potrzeb mieszkańców gmin, diagnozy społeczne
  • konsultacje społeczne – zapewniające możliwość zapoznania się z planowanymi działaniami i wyrażenie własnych uwag przez różne podmioty i grupy społeczne;
  • zapotrzebowania na usługi i informacje – dostarczające wiarygodne i cenne informacje dotyczące aktualnych potrzeb społeczeństwa;
  • polityczne – przeprowadzane w celu uzyskania bieżących preferencji wyborców, przewidywanego stopnia poparcia dla konkretnych partii lub ich kandydatów oraz podejmowania optymalnych decyzji politycznych;
  • ewaluacyjne – stanowiące istotne, fundamentalne znaczenie dla poprawy i doskonalenia prowadzonych działań;
    klimatu organizacyjnego firmy – pozwalające na uzyskanie rzetelnych informacji na temat przyczyn problemów i niepowodzeń oraz zdiagnozowanie nastrojów panujących w danej firmie.