Badanie rynku
Zajmujemy się kompleksową realizacją badań rynkowych, których celem jest uzyskanie rzetelnych danych i informacji umożliwiających podjęcie optymalnych, korzystnych decyzji dotyczących dalszych działań marketingowych. Dzięki prowadzonym badaniom jesteśmy w stanie określić podstawowe mechanizmy rynkowe – oferujemy badanie popytu, podaży, badanie oczekiwań klientów oraz analizę działań konkurencji.
Niewielu przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z istoty badań marketingowych – które są podstawą podejmowania słusznych decyzji, inwestowania bez ryzyka oraz tworzenia strategii marketingowej dostosowanej do aktualnych potrzeb i oczekiwań konsumentów. Badanie zapotrzebowania na usługi nie tylko pozwala na odkrycie potrzeb konsumentów, ale również zlokalizowanie niszy na rynku – dzięki wynikom takich badań przedsiębiorca zyskuje wiedzę, jakie produkty lub usługi warto wdrożyć.
W naszej pracy badawczej korzystamy z różnych metod – każdorazowo dobieramy je do sytuacji i rodzaju przeprowadzanego badania. Wśród wykorzystywanych przez nas metod i narzędzi znajdziesz:
- ankiety i kwestionariusze,
- wywiady telefoniczne,
- rozmowy bezpośrednie,
- obserwacje,
- badania on-line,
- spotkania z udziałem przedstawicieli różnych grup społecznych,
- konsultacje indywidualne,
- grupy focusowe.
Rodzaje badań rynkowych
Dzięki współpracy z wykwalifikowanymi specjalistami ds. badań rynku mamy możliwość realizacji badań:
- marki – dostarczających informacji dotyczących rozpoznawalności i wizerunku marki oraz jej pozycji na tle konkurencji;
- produktu i opakowań – umożliwiających ocenę estetyki opakowania oraz skuteczności oddziaływania opakowań na zachowania konsumentów;
- popytu – mających na celu ustalenie zainteresowania danym dobrem lub usługą i stanowiących istotny element strategii marketingowej, insight konsumencki (motywacje konsumentów do zakupów);
- reklamy i mediów – przydatnych przed przystąpieniem do udziału w kampanii reklamowej lub po jej zrealizowaniu – w celu ustalenia efektywności podjętych działań reklamowych i ich ewentualnej modyfikacji;
- segmentacyjnych – prowadzonych w celu wyodrębnienia z danej populacji kilku grup konsumentów;
- audytowe – oceniających działanie całej organizacji lub jej wybranej części;
- user experience – badanie zachowań użytkowników lub potencjalnych nabywców produktów i usług w celu poprawy proponowanych rozwiązań.
Przeprowadzamy także badania satysfakcji i lojalności klientów. Maja one na celu poznanie zdania klientów danej firmy na temat danego produktu, usługi, obsługi klienta lub innych zagadnień związanych z prowadzoną działalnością.
Zachęcamy do współpracy!